Grafisk form och design

Grafisk design behövs när ditt företag ska synas professionellt och ni behöver bli tydlig med ert budskap

Kunskap i grafisk design behövs när din ide eller ditt budskap ska bli tydlig för din mottagare. En grafisk designers uppgift är att med professionell grafisk design leda läsaren eller mottagaren av ditt budskap genom annonsen, broschyren eller vad det nu är för trycksak eller on-line produktion vi gör. Ditt budskap eller din idé blir tydligare för mottagaren eller kunden och det genererar snabbare till affärer för dig.

Annonser och reklam

Vi har ett närt samarbete med en mediabyrå, tillsammans gör vi stora mängder reklamkampanjer, 2 till 3 gånger per år.

Konsumentförpackning

Uppdraget var att göra en förpackning till konsumentmarknaden

Nattaro Labs produkter finns sen några år tillbaks ute på globala marknaden. Hittills har företaget vänt sig mestadels till företag med sina produkter. Primärt till företag som har mycket sängar som tex hotell och lasarett. Ett växande problem är att det i sängar kan förekomma sänglöss. Det är här Nattaro Labs hjälper till med sina suveräna evidensbaserade löss-bekämpnings-produkter.

Konsumentförpackningar kräver ett mera säljande formspråk. Jag har utformat förpackningarna och annonserna för att sticka ut i mängden och samtidigt attrahera målgruppen. Rent tekniskt är det grafiska materialet gjort med tanke på att texten lätt ska kunna anpassas efter språk och marknad.

Det är roligt att få vara med och A- och B- testa vad som säljer bäst på de olika marknaderna.

Logotyp – Grafisk profil – Visitkort

Vi fick i uppdrag från Fili att göra deras logotype, grafisk profil och symboler

Efter en god del analys ut av Filis målgrupp och budskap, kunde vi lägga fram ett förslag på logga och symboler. Vi lyckades tidigt att rita logotypen som ska förmedla känslan av att Fili är strategiska, utvecklande och resultatinriktade. Färgtemat med orange som huvudfärg och grå som stödfärg, spikade vi på en gång och även typsnittet, Avenir Next Regular. Symbolerna fick vi arbeta längre med och vi fick ta kunden på en en mental resa från att identifiera sitt budskap med metaforen ”en hård spik” till et ”träd som bär frukter”. Resan satte igång en god del tanker och blev till slut början på deras organisationsutveckling. Det var jätteroligt att få vara med på den resan.

en sida ur Filis grafiska profil, ledorden
en sida ur Filis grafiska profil, symboler. ett träd som symboliserar Filis ledord
en sida ur Filis grafiska profil, typsnitt
en sida ur Filis grafiska profil, färgerna
Filis visitkort

Paketlösningar

Ta kontakt med oss på Graphicview om du funderar på att stå på mässan eller om du vill arrangera ett event och behöver marknadsföringsmaterial. Senaste uppdraget av mässmaterial var en paketlösning till HorseHub. Paketet innehöll Visitkort, A4 flyer, A3 skylt och rollup. HorseHub anlitade oss även tidigare, till att designa deras logotype och fav-icon.

marknadsmaterial för Horse Hub
marknadsmaterial för Horse Hub
symbol för Horse Hub

Din egen grafiska designer

Vill du ha din egen grafiska designer? en som känner ditt företag och som vet vad du vill ha. En som tecknar din logga, som snabbt och säkert kan designa fram  annonsen du behöver och som designar din bildekal.

Det kan kanske vara mig 🙂

annons, barn som bakar julkakor
ilustrarade hus himmel och snö
vit Nissan bil med Hemlyckans logo
Rulla till toppen